Silver mot guld

Äsch, efter att ha umgåtts med katterna hela helgen, har jag försälskat mig i den silverfärgade kattungen. Verkar vara ömsesidigt. ;) Hon piper nämnligen efter mig, börjar spinna så fort jag tittar på henne. :D Skickade på bilder på bruna kattungen till tjejen som ska ta andra kattungen, hon föll för bruna. :) Så då gick det smdigt ändå. Känns hemskt att ändra sig sådär, men efter att silvriga kissen började visa upp sig, så fastnade jag helt. Tur var väl att jag insåg det såhär tidigt, att jag inte ändrade mig dagen innan nya ägaren skulle komma!! Arto vill fortfarande behålla båda, men det vill inte jag. För liten lägenhet, samt vill skämma bort en katt ordentligt. :) Möjligtvis söka upp katthem, adoptera en katt senare, som kompis. En vuxen eller kattunge, spelar ingen roll.

Angående sverige resan, så åker vi den 20 som planerat. Åker hem den 28. Så i 8 dagar blir vi i Sverige. Är hemma 29'e. Hämtar hem kissen direkt då. Sen blir vi hemma resten av Artos semester.
Vi har fixat kattvakt, så där ska lilltjejen få vara i 9 dygn. Mot ersättning såklart. :)

Englas pottskola går framåt. Andra dagen nu då hon bajsar och kissar på pottan. Hon har blöja på natten, såklart, och ibland under dagen då hon ber om det. Annars springer hon naken här hemma. Har inte hänt NÅGRA olyckor på golvet. Så hon är duktig. :) Hon säger till när det är dags att bajsa. Då får jag ge henne en tidning eller någon bok. Efteråt blir det massa HURRA rop och tjoande. :) Mammas tjej är så duktig!!

Nu är det dags för kvällsdusch, sen sängdags för lillan.

Återkommer väl någon dag när jag har något att säga. :D

Kramkram

Kommentarer
Postat av: Cattiz

Bra att ni kommer.. du får inte ställa in sv resan nu.. Nu skall vi banne mig ses.. hehe..



Härligt att det går framåt med pottträningen.. här händer det inte mkt . .=( men det kommer..



Kraaam

2009-12-07 @ 21:58:15
URL: http://mammacattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0