Svinspruta.

Har idag ringt till nya kommunens barnrådgivning (som BVC i Sverige). Pratade med en jätte trevlig kvinna. Hon frågade även om vi hade gett svinsprutan än. Nä, frågade ju på rådgivningen om det i september, då sa sköterskan att det inte är akutellt för barn som inte finns med i riskgruppen. Därför struntade jag i det helt. Nu frågade nya sköterskan om jag vill ge Engla sprutan. Ja, jag tror faktiskt att jag vill det. Vill inte riskera Englas hälsa på något vis. Visst finns det biverkningar, men själva influensan kan vara dödlig. Vet dock inte om jag själv ska ta sprutan. Får se den 19'e. :)



Idag ska vi kvittera ut alla våra nycklar till lägenheten, samt lämna dagisansökan blanketten. Har ansökt om 25 timmar/vecka från och med 11/1-2010. Det blir nog lagom. Förskolan ligger 20 meter från vår port, så det är nära och bra! :) Hoppas på att få plats från januari! Men får vi inte det, så gör det inget. Vi har massa ställen att besöka, såg att de har öppen förskola här! DET har jag saknat!! Så dit ska vi gå på måndag! :) Imorgon ska vi träffa en annan mamma härifrån, hon har två flickor. Så blir nog kul för Engla, och för mig.

Nä nu ska jag göra oss klara för utgång. Arto är hemma om en timme, då drar vi. :)

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0