Hosta.

Fortsätter att hosta sönder lungorna här. Det är verkligen en irriterande rethosta jag har åkt på. För börjar jag hosta, då fortsätter det i ca 10 minuter. Har jag tur, så lugnar det ner sig efter ett glas vatten. Näsan rinner, och känns täppt samtidigt. Huvudvärk från hell. Orkar inte lägga mig ned för att vila, för då börjar jag bara hosta ännu mer. Engla sover middag, somnade redan vid 12. Hon vaknar nog snart och vill äta.
Arto drog till jobbet för snart en timme sedan. Så det är bara jag och lillan ikväll. :)

Det har regnat hela förmiddagen, nu verkar det som att det är uppehåll, men börjar nog ösa ner snart igen. Hade velat gå ut på en promenad med Engla.. men avstår nog idag. Får försöka vila ut idag. Arto köpte hostmedicin till mig, Rometor ratiopharm. Aldrig hört talas om något liknande förut, men det ska vara mot rethosta. Hoppas att det hjälper lite iallafall.

Hade velat baka muffins med Engla, men fattas lite ingredienser. Ut går jag inte som sagt. Så får skriva upp en liten lista tills imorgon, och handla på vägen hem från Salo. Ska förresten på ärende i Salo på lördag. Mer om det senare i framtiden. Inget vi tänker avslöja än. =)

Återkommer nog med bilder senare. Nu ska jag fixa varm té och försöka kolla på någon serie på nätet.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0