Kontrakt

Om ett par timmar åker vi iväg till Halikko. Vår framtid, för att skriva lägenhetskontrakt. Om ett par veckor flyttar vi. Anledningen till varför vi flyttar igen är för att det inte finns några jobb här i dalsbruk. Finns för många arbetslösa, och unga som behöver jobb här. För liten ort helt enkelt. Dessutom så har varken Arto eller jag några vänner här. Visst har jag Satu här, men vi har vuxit ifrån varandra ganska så helt. Båda har olika intressen. :/ Är aningen tråkigt att leva utan några vänner, är van att ha folk att umgås med. Så blir skönt att flytta till en större stad, få chansen att lära känna människor.

Engla ska skolas in på dagis så fort vi bara får plats. Jag ska springa hos arbetsförmedlingen. Får jag inget jobb, då ska jag söka in på yrkesskolan. Utbildning vill jag ha! Så ska ta tag i allt nu i samband med flytten. På den här ön finns det ingen chans att få något liv. Alla vet allt om alla, alla pratar skit om alla. Alla lägger sig i andras liv. Folk visste vem jag var, redan innan jag kom hit. Då jag var här sommaren 2002 med Satu. Det var 6år (kom hit 2008) sedan. Trångsynta idioter. Har som sagt inte fått en enda chans att få vänner här. Eller nu ljuger jag. Har fått min bästa vän här, Arto. MEN saknar även tjejkompisar. Tur som är så finns underbara TURBO i Sverige. Som jag kan prata med på msn. Det betyder otroligt mycket. Det gör så otroligt mycket.

Nåväl, nu ska jag inte pladdra mer. Ska klä på mig, och diska. Vi åker iväg direkt när Arto kommer. :)

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har en vän & Engla en, i Karkkila! :D Tyvärr lite långt, men liiite närmare blir det ju efter flytten. :)

2009-10-20 @ 10:04:27
URL: http://ensannsaga.wordpress.com
Postat av: Anna (Zombie)

Även fast vi inte pratar så himla mycket just nu så vill jag gärna se mig som din vän...

2009-10-20 @ 18:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0