Telefon sabotage.

Min älskade lilla dotter var på bushumör igår morse... hon gav min telefon en omgång. Vet inte VAD hon har gjort med den, men displayen är död. Kommer varken ljud eller bild. Ska ringa till saunalahti imorgon, sen får vi hoppas på att det går på försäkringen!!! Annars blir jag tokig! Nu vågar jag inte ha telefonen i samma rum där vi sover. För tokan fiskade den under min kudde!! Grr..

Är riktigt kallt ute nu! Engla har fått ha sin Molo overall två gånger nu! Trots att den är 2strl för stor, så passar den finfint. Lite baggy-stuk, men ack så snygg den är!! Verkligen värd pengarna! Fördelen med att köpa för stor, är att Engla kan ha den på sig nästa vinter också. Hoppas jag iallafall! Men hon borde inte kunna växa såå himla mycket nu, hon är ca 94-95cm nu. Hon KAN väl inte vara 104cm om 1år? Eller kan, det kan hon säkert! ;) Min tjej ska bli lång! Overallen ska dock inte säljas när hon har vuxit ur den, för skaffar vi syskon senare, då är det självklart att denne ska få ärva snygging overallen! Absolut! :P Har sparat alla Englas små kläder nu, för får man en tjej senare, känns det surt att köpa ALLT på nytt. Skulle man få sig en pojke någon gång, då blir det nog en del blå kläder. Fjantigt, men har köpt massa rooosa till tjejerna, men även en massa tuffare kläder. Vill nog ha blå kläder till en framtida pojke. :)

Ikväll blir det bara mys, Arto har morgonskift hela nästa vecka. Så blir lugna kvällar. Vi ska även åka bort till Halikko imorgon. Skriva lägenhets kontraktet!! Wohoo... bye bye Dalsbruk! Nu lämnar vi tvåspråkiga kommunen bakom oss, flyttar till helfinskt ställe. Kommer att vara ovant att göra ALLA ärenden på finska, då vi haft möjligheten att göra det på svenska här. Är dock bara kul, ska jag bo i Finland resten av mitt liv, då ska jag väl kunna sköta allt på finska. Det är ändå mitt modersmål, men föredrar svenskan när det gäller viktiga ärenden. Är ju så jag har skött allt i Sverige. Där kunde man inte direkt prata finska inne på banken osv. ;)

Engla kommer att få börja på dagis till våren troligtvis. Nu vet jag inte hur långa köer det är borta i Halikko, men hoppas på att det är hyffsat kort iallafall. Jag ska söka jobb, samt studier. Har inte riktigt bestämt mig än för vad jag vill bli när jag blir "stor". Eller har jag visst, och det ska jag ha som mål. Måste prata med arbetsförmedlingen om hur jag ska kunna förverkliga det. Men att få någon sorts större inkomst till är ett mål jag/vi har nu. Samt vill göra något på dagarna. Nåväl, nästa vecka ska allt börja hända!!

Nu ska jag väcka lillan, blir att kolla lite på mumin, sen leka och mysa. Älskar min familj!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0