Ett tag sen...

... jag skrev här. Finns inget att skriva om helt enkelt. Eller så finns det, men inget vettigt. :D

En sak kan jag väl iallafall avslöja! Vi har fått RADHUS LÄGENHET! Två våningar, 3 rum + kök, BASTU, 2 st uteplatser + balkong. Jag är alldeles till mig. Vi var och kikade på den igår, flyttar den 18. ;) Snabba puckar. Kommer garanterat bli sista flytten nu! Engla får eget rum igen! :D Nuvarande lägenheten är lite för liten för tre pers. Speciellt de veckor då Arto jobbat nattskift. Han kan inte sova om det är tumult. Så blir praktiskt nu när ena sovrummet är på nedrevåningen, och alla andra rummen är på övre. :) Så han får sova ostört.

Har ansökt om dagisplats till Engla, från maj. Får nu se om det finns förskolor där vi ska bo, eller om det blir dagbarnvårdare. Får ringa till kommunen nästa vecka. :) Tanken är att Engla ska gå från 7.30-12.30, 4 dagar i veckan. En ledig dag får hon. Jag ska kolla med arbetsförmedlingen, om det finns studier. För idagsläget är det omöjligt att få jobb utan utbildning. :/ Körkort vore underbart att få.. för vi kommer att flytta till utkanten av staden. :/ Men men..

Nä, orkar inte skriva mer nu..

Ska fixa mat,... gubben kommer hem snart. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0