Radhus

Jahaja, då har man bott här i radhuset i snart en vecka, eller ja i 5 dagar har vi bott här nu. Det är lika underbart att vakna varje morgon, och inse att vi inte bor i höghus. Fy, varför flyttar man till höghus, där det inte finns hiss, om man har barn?? Det är bara dumt, för man ska ha upp vagn, barn och påsar osv. Fy. Aldrig igen. Det är himmelskt att öppna ytterdörren och gå rakt ut. Slippa släpa på något. Längtar som tusan efter sommaren, att kunna ha ytterdörren öppen, släppa in värmen. (Jag hatar sommaren annars, men i sommar kommer vi kunna grilla på baksidan, sola osv på vår egen baksida.)

I fredags var vi och hälsade på min moster, Sirpa, i Helsingfors. :) Var trevligt att komma iväg för att träffa henne. Sist vi sågs var 2007, slutet av mars, då var jag gravid med Engla. Så var första gången mostern fick träffa lillan. I början var Engla jätte blyg, men det gick över hyffsat fort, eftersom hon fick tårta, godis och kakor. ;) Kort därefter var det bara Sirpa som gällde, hon var ju hur rolig som helst, som skämde bort lillan. Måste åka och hälsa på oftare, med tanke på att resan endast tar 1h 20 min från vår dörr till hennes. :D
I sommar ska vi iallafall till djurparken som finns i Helsingfors, Korkeasaari. Engla kommer att älska det, kika på djur. :)
Dessutom ska vi till Mumindalen (muminvärlden eller vad det är) som ligger borta i Nådendal. Engla har ju börjat digga MUUUUMI, så det blir skoj. Hon har börjat glömma Pingu lite, då vi inte har låtit henne kolla på det varje dag. Istället har mumintrolln blivit nya favoriter. :) Hon sjunger "ei muumitaloa muumitaloa muumitaloa ukita" för fullt (en snutt från muminlåten). Hon utvecklas massor nu igen. Pratar mer, blivit mer stadig i kroppen, så hon kan gå upp och ner för trappor utan att hålla i sig (dock får hon inte göra det!!).

Nä, ska göra oss klara för utgång. Ska ut på promenad nu när Arto kommer hem.

Ikväll är det förresten 1år sedan jag och Arto träffades för första gången. Helt otroligt vad tiden går fort. Kan nog säga att det här året är bland de bästa jag upplevt. Han har funnits i Englas liv i 1år nu. Från 1½år till 2½år. Hon kommer inte ihåg livet innan honom. Han är hennes pappa. Den bästa och enda pappan hon kommer ha. <3 Han är den första killen jag någonsin har älskat. Som jag kunnat slappna av med, som jag kunnat vara mig själv med. <3 Arto är bäst helt enkelt.

Nu ringde han att han var på väg hemåt. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0