Jul & nyår

Ja då var både jul och nyår över. Vi var i Sverige i två hela veckor. Vi hade planerat att vara där i 9 dagar, men ringde dagen innan och ändrade bokningen, så vi kunde stanna 5 dagar till. :) Har varit både jobbigt, samt underbart. Pratat ut om en massa som tryckt på. Har pratat med Arto om en massa. Tog lite tid, men nu har vi lärt oss att kommunicera som man ska. Jag har alltid haft lätt för att hålla tyst, och speciellt om det blir bråk. Då går jag ifrån och är tyst LÄNGE! Nu har vi istället pratat. Jobbigt i början, men efteråt var det urskönt!

Engla fick underbara julklappar. Hon var dock livrädd för en sjungande my little pony och en docka som rör på ansiktet (suger på napp och snarkar och skriker). De hon älskade var såklart PINGVINERNA. Synd bara att den hon fick av familjen Turbo, slutade låta efter en kväll. Kikade inne i leksaksaffären, men skippade att köpa en ny. Hon älskar pingun, även fast den var tyst. (Vi föräldrar föredrar den tysta varianten, hahaha).
Hon fick 3 pingu filmer, som hon älskade, såklart. Dessutom hittade jag en massa gamla barnfilmer bland mina saker i Sverige. Teletubbies & molly mus. :D Så nu har lillan en maaassa filmer. Vi måste verkligen få en bokhylla snarast. Över 300 dvd filmer, kanske närmare 400 snart. Ingen aning.

Resorna till och från Finland gick smidigt. Förutom en "incident" på hemresan. Inne i Tax Free butiken. En super trotsig Engla, som vägrade ge mig korgen. Som hon höll på att riva ner alla parfymer med. Hon slängde sig platt på golvet. Gallskrek och vrålade. Slängde nappen. Alla stirrade på oss, jag kallsvettades. Arto tog henne under armen och gick ut direkt. Jag ville bara försvinna, så gick ut jag med. Det var den enda gången vi gick till tax free butiken på hemresan. Fy fy fy ... Trotsåldern är HEMSK!! Annars gick allt fint. Engla fick springa runt på dansgolvet, tjoade och hoppade. :)
Hon satt som en prinsessa i bilen på vägen hem. Ingela var så snäll och fixade i ordning nya stolen åt oss. Så nu har hon ordentligt med benutrymme.

Nä, orkar inte skriva mer. Ska packa upp saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0