Jaja

Jag har totalt tröttnat på att blogga. Läser ca 20 olika bloggar dagligen, och påminner mig varje gång "jag måste uppdatera min blogg...." men så glömmer jag det. Har inte så mycket att berätta. Eller så har jag, men ingenting som angår alla andra. :)

Kan ju iallafall berätta att jag har gjort en galen sak. Har bytt namn. Jag hette Susan, och avskydde det namnet mer än allt. Ingen kunde stava rätt till det. Förstår inte hur det kan vara så himla svårt att stava rätt till ett namn, som inte är så annorlunda? Var alltid Sussann, Sussan, Susann, Susanna, Sussanne, Susanne osv. Varför? Och så klagas det över att man inte ska ge sina barn ovanliga namn, så de slipper stava det varje gång. Finns inga garantier till det. Så nu har jag bytt namn till Sanna ...  Vanligt namn. Mer finskt. Jag gillar det. Dessutom så kallades jag för Sanna som bebis, och jag kallade mig för det någon gång i högstadiet. Jag är nöjd med mitt namn nu. Kanske dumt att byta namn i 23 (okej, 1månad från 24års dagen) åldern, men vafan.. det är gjort, och jag gillar det. :)

Förresten... min lilla dotter försökte snatta TVÅ gånger idag. Första gången när vi stod vid lösgodis hyllorna. Då plockade hon upp en godisbit från en öppen burk. Tog dock bort den från henne. Hon tog den alltså blixtsnabbt, och försökte gömma den i sin hand. Såg på hela hennes kroppsspråk att något inte stämde. Hon såg riktigt skamsen ut. Förklarade att man måste betala för godiset, och att man absolut inte får ta utan lov. Andra gången var vid kassan, då vi skulle betala. Plötsligt ser jag hen chokladkaka i hennes hand, som hon är på väg att gömma under jackan. Sa ifrån direkt, och tog bort chokladkakan. La bort den. Hon började gråta, och ville ha den. Förklarade än en gång att man INTE får ta saker utan lov, att man ALLTID ska betala om man ska ha något från affären. Ja, jag förklarade det på ett sådant sätt som inte var för komplicerad för henne.

Nej, nu ska jag sova. Sover så himla dåligt på nätterna nu när Arto jobbar natt. Vaknar flera gånger, för att kontrollera att Engla sover. Sover på soffan denna vecka alltså.

Återommer.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0